Schimb ulei cutie automata.

Pagina dedicata schimbului de ulei cutie automata

Indiferent de modelul transmisiei automate care echpreaza autoturismul Dumneavoastra va recomandam sa faceti schimbul de ulei si dupa caz inlocuirea filtrului de ulei al cutiei automate.
Desi majoritatea reprezentantelor producatorilor de masini va vor spune ca uleiul cutiei automate nu se schimba fiind un ulei "lifetime" acest lucru este TOTAL GRESIT.
Cand se refera la termenul de "lifetime" defapt se refera la termenul de garantie al autovehiculului in nici un caz la interpretara data de dealerii de autoturisme, cum ca uleiul nu se schimba ci doar se completeaza. Strategiile de marketing agresive conduse de aceste reprezentante si de dealeri au dus voit la acesta interpretare gresita.

Producatorii de cutii automate recomanda schimbul uleiului si al filtrului cutiei automate precizand numarul de kilometri la care se face schimbul precum si tipul de ulei.
Cutiile de viteze automate sunt fabricate de cativa mari producatori (ZF, GM, BorgWarner, Getrag, Jatco etc.) conform anumitor cerinte si specificatii ale producatorilor de autovehicule si sunt livrate acestora din urma pentru a fi montate pe autoturisme. Din aceasta cauza apar cele mai multe interpretari gresite in legatura cu intretinerea cutiilor automate.




Intretinerea cutiilor automate

Temperatura de operare a unei cutii de viteze automata este 50 de grade. Caldura provine in general din convertizorul de cuplu, de la frecarea intre diversele roti dintate si alte mecanisme, si de la ambreiaje. Ambreiajele "umede" din convertizoarele de cuplu sunt proiectate sa functioneze in imersiune de ulei care le asigura racirea si le protejeaza de uzura. Atunci cand temperatura de operare creste, se accelereaza oxidarea uleiului transmisiei automate si scade capacitatrea de ungere. Radiatorul de ulei al cutiei automate nu este proiectat sa tina temperatura constanta in circuit, ci doar sa o scada intr-o anumita masura. Temperatura mare si frictiunea intre discurile de ambreiaj duce la producerea de particule de material in uleiul cutiei de viteze automata iar atunci cand incep sa patineze aceste discuri, practic nu mai exista cale de intors, cutia trebuie reconditionata. Se mai poate intampla ca materialul desprins de pe discuri, efect al lipsei de ungere corespunzatoare, sa ajunga in blocul de comanda hidraulic (mecatronic) si sa il blocheze, crescand pretul reparatiei.

Cercetarile si studiile facute de ATRA (Automatic Transmission Re-builders Association) arata ca 90% din defectiunile transmisiilor automate se datoreaza temperaturilor ridicate de operare (supraincalzirii) si marirea intervalelor de service factori care au dus la oxidarea prematura a uleiului.

Schimbam uleiul si filtrul cutiei automate pentru toate marci de autoturisme

Vezi detalii

Trebuie sa schimbi uleiul si filtrul cutiei automate ? Suna acum!