Reparatii cutii de viteze automate SMG

Pagina dedicata cutiei de viteze automata SMG

Cutia automata SMG (en Electrohydraulic Manual Transmission) este o cutie de viteze manuala electrohidraulica, un alt tip de cutie semiautomata, ce foloseste un ambreiaj automatizat, spre deosebire de o cutie manuala conventionala la care soferul actioneaza ambreiajul. Ambreiajul este controlat de un computer si sisteme hidraulice. Pentru a schimba treptele, soferul actioneaza maneta schimbatorului de viteze, iar sistemul cutiei automate smg opereaza automat ambreiajul si acceleratia. In multe cazuri aceste cutii automate smg functioneaza in mod secvential, adica soferul poate trecea dintr-o treapta in alta doar in ordine.

In functie de model, unele cutii automate SMG schimba automat vitezele la momentul potrivit precum o cutie automata standard, in timp ce altele necesita ca soferul sa selecteze manual treapta chiar si atunci cand motorul este dus la linia rosie a turatiilor. Trecand peste asemanarile superficiale, cutia automata SMG difera prin structura interna si modul in care se “simte” la condus de o cutie tiptronic, aceasta din urma fiind o transmisie automată (foloseste un convertizor de cuplu în loc de ambreiaj pentru a gestiona legătura între motor și transmisie).




Cutia automata SMG

Cea mai de succes utilizare a unei cutii automate SMG este montarea acesteia pe autoturismele Ferrari incepand cu sfarsitul anilor 90 la modelul F355 F1. Tipul lor de cutie automata SMG, varianta noua fiind numita “F1-Superfast”, are timp de trecere dintr-o treapta in alta de 60ms, a fost creat pentru a lega productia autoturismelor de serie cu eforturile lor in Formula 1. Tehnologia a fost preluata si de compania-sora, Maserati, unde intalnim o cutie automata SMG numita “Cambiocorsa”. Cutia automata Selespeed de la Alfa Romeo, este prima cutie automata SMG folosita intr-o masina fabricata la scara larga, fiind de asemenea derivata din cutia automata SMG de la Ferrari.

BMW a oferit acest tip de cutie automata numit simplu SMG (cutie manuala secventiala) pe modelul E36 M3 (incepand cu 1997) si mai tarziu SMG-2 pe modelul E46 M3. O cutie automata SMG are atat modul manual cat si modul de schimbare a treptelor automat, fiecare mod avand programe diferite, 6 setari pentru a controla schimbarea treptelor manual, si 5 setari pentrul modul automat. Urmatoarea cutie automata SMG montata pe BMW, cunoscuta ca SMG-3, era cutia de viteze automata smg cu cel mai bun timp de schimb al treptelor de doar 65 milisecunde (in 2006) in cel mai agresiv mod al ei, timp depasit ulterior doar de Ferrari cu modelul 599 GTO 60 milisecunde si mai tarziu de Lamborghini Aventador cu 55 milisecunde.

Mai tarziu Toyota a folosit o versiune proprie a cutiei automate SMG numita SMT (transmisie manuala secventiala) pentru modelul Toyota MR2. Desi nu functioneaza la fel de bine ca o cutie automata SMG europeana, sistemul celor de la Toyota este cel mai ieftin de fabricat, iar Toyota MR2 este cea mai ieftina masina ce detine o cutie automata secventiala.

Intr-un sfarsit, Grupul Volkswagen (proprietarul Lamborghini) introduce o cutie automata SMG pe Lamborghini Gallardo (E-Gear) dupa care adauga o alta cutie automata SMG si pe Audi R8 (R tronic) .

BMW a trecut intre timp la o cutie automata dublu ambreiaj Getrag pentru ultimul M3, la fel si Ferrari in 2009 cu modelele California si 458 Italia.


In functie de producator si variatiile acesteia gasim cutia automata SMG sub urmatoarele denumiri:

  • Alfa Romeo 156 2.0 TS/JTS/GTA: Selespeed
  • Alfa Romeo 147 2.0 TS/GTA: Selespeed
  • Alfa Romeo GT JTS: Selespeed
  • Alfa Romeo 159 2.2 JTS: Selespeed
  • Alfa Romeo Brera 2.2 JTS: Selespeed
  • Alfa Romeo Spider 2.2 JTS: Selespeed
  • Alfa Romeo 8C Competizione & 8C Spider: Selespeed
  • Aston Martin: SMG
  • Audi R8: R Tronic
  • BMW E36 M3: SMG
  • BMW E46 M3: SMG 2
  • BMW E60 M5: SMG 3
  • BMW E63/64 M6: SMG 3
  • BMW E85 Z4: Optional SMG
  • Citroen C4 HDI: Optional EGS
  • Fiat Stilo Abarth: Selespeed
  • Fiat Bravo Brazil: Dualogic
  • Fiat Punto: Selespeed
  • Ferrari F355: SMG
  • Ferrari FXX: SMG
  • Ferrari 360: SMG
  • Ferrari Enzo: SMG
  • Ferrari F430: SMG
  • Ferrari 612 Scaglietti: SMG
  • Ferrari 599: SMG
  • Isuzu Aska : NAVi5
  • Isuzu Gemini: NAVi5
  • Lamborghini Gallardo: E gear
  • 2010 Lexus LFA: ASG
  • Maserati : SMG
  • Proton Savvy : AMT
  • 2002 Toyota MR2: SMT

Ai o cutie de viteze automata SMG care nu functioneaza corespunzator? Suna acum!